salt, sea salt, spoon-6728600.jpg

Tuz Sağlığınız İçin Kötü mü?

Tuz Sağlığınız İçin Kötü mü? Sağlıksız yiyecek seçimleri söz konusu olduğunda şeker çok fazla baskı alır. Ancak çok fazla tuz da sorun olabilir. Ve sorun sadece ara sıra bir paket dolusu cips izleme gecesi olmamalı. Neredeyse tüm Amerikalılar, her gün önerilen maksimum tuz alımının oldukça üzerinde yer.

Tuz Sağlıksız mı?

Çok fazla yemediğiniz sürece tuz sağlıksız değildir. Tuz ve sodyum aynı şeyler değil. Tuz iki mineralden oluşur. Yaklaşık %40 sodyum ve %60´ı klorürdür. Sodyum´u çok fazla tüketirseniz sağlığınız olumsuz yönde etkileyebilecek şeydir.

Ancak vücudunuzun hayatta kalması için sodyuma da ihtiyacı vardır. Küçük miktarlarda sinir ve kaslarınızın düzgün çalışmasına yardımcı olur ve vücudunuzdaki sıvıyı dengeler.

Günde en az 1.500 miligram sodyuma ihtiyacınız olduğunu söylüyor. Bunun altına inmek, kanınızda düşük tansiyon ve elektrolit dengesizliklerine yol açar. Çok az sodyum belirtileri şunları içerir:

  • Baş dönmesi
  • Baş ağrısı
  • Enerji eksikliği
  • Kas yorgunluğu
  • Mide bulantısı

Ancak çoğu insan için yeterli sodyum almak endişe verici değildir. Amerikalıların sıklıkla yediği bir çok gıdada bulunur. Ve evde yemeğine ne tür sofra tuzu eklerseniz ekleyin, iyotlu tuz, deniz tuzu, koşer tuzu veya pembe himalaya tuzu içerdiği sodyum miktarı söz kolduğunda hepsi aynıdır.

Ne Kadar Tuz Bizlere Çok Fazla?

Yetişkinlerin günde 2.300 miligramdan az sodyum tüketmesini önermektedir. Bu yaklaşık bir çay kaşığı sofra tuzu demektir. Bir günde bundan daha fazlasını tüketirseniz size zarar vermez ancak önerilen miktarı sürekli olarak aşarsanız, çok fazla yiyorsunuz demektir ve bu sağlığınızı etkileyebilir.

Fazla Tuz Yemenin Zararları

Sodyum ağırlıklı bir diyet, sıvı tutmanızı sağlar ve bu da kısa vadede şişmeye neden olur. Ancak daha fazla endişe, zamanla vücudunuz üzerindeki etkisidir. Fazla sodyum alımı böbrek fonksiyonunuzu olumsuz etkileyebilir. Ayrıca inme için en büyük risk faktörü olan yüksek tansiyona da yol açar.

Sodyum Alımınızın Çok Yüksek Olduğuna Dair İşaretler

Herkes farklı olduğu için sodyumun sizi nasıl etkilediğini bilmek önemlidir. Tuzlu bir yemek yedikten sonra ,sodyumun etkilerine karşı daha duyarlı olup olmadığınızı görmek için aşağıdaki işaretleri gözlemleyin.

Şişkinlik

Sodyum suyu çeker. Çok fazla tuzlu yiyecek yerseniz, sıvı tutulması yaşarsınız(sodyum vücudunuzda su tuttuğunda)Özellikle karın ve göz çevresinde şişlik hissedersiniz ve daha kabarık görürsünüz. Ayrıca ellerinizde ve ayaklarınızda şişlik fark edersiniz.

Artan susuzluk

Daha yüksek sodyum seviyelerinin insanların daha çok susamasına neden olmadığını gösteriyor. Ancak bazı insanlar tuzlu yiyecekler yedikten sonra daha fazla sıvı içmeden edemezler.

Kan Basıncında Artış

Sodyum özellikle kanımızda bulunur ve suyu kendisine çeker. Bu nedenle çok fazla sodyum yerseniz, kan dolaşımınıza daha fazla su girer. Daha büyük kan hacmi, kan damarı duvarlarına doğru iterek yüksek tansiyona neden olur.

Kötü Uyku Kalitesi

Çok fazla sodyum yemek, özellikle akşamları yerseniz, uykunuzu bozabilir. Kan basıncında ani bir artış ile birlikte içme ve işeme dürtüsü uykuda kalmayı zorlaştırır.

Sodyumu Sisteminizde Nasıl Temizlersiniz?

Çok fazla tuzun etkilerini hissediyorsanız, fazla sodyumdan kurtulmanın birkaç yolu vardır. Yapılacak en iyi şey terlemektir. Vücut doğal olarak sodyumu ter, gözyaşı ve idrar yoluyla uzaklaştırır.

Sodyum seviyenizi eşitlemek için egzersiz yaparak veya saunada oturarak terleyin. Bol sıvı tüketin ve ertesi gün de düşük sodyumlu bir diyet yapın.

Çok fazla tuz yemek sağlığınız için kötüdür. Diyetinizdeki sodyumu yönetmek için bilinçli bir çaba sarf etmek işe yarayacaktır. Tuzlu bir yemeğin ardından gelen şişkinlikten, susuzluktan ve yüksek tansiyon riskinden kaçınmalısınız.

Yukarıya Kaydır
Canlı Yardım
Yardıma mı ihtiyacınız var?
Magnet Hastanesi
Merhaba
Bu gün size nasıl yardımcı olabiliriz?